DagboksAnki

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Anki Nilsson - 30 december 2012 15:54

Idag var det skolavslutning. Jag slutade åk 7.F på Storvretsskolan i



Tumba.



Först gick vi till aulan för att lyssna på rektorn och en del elever



som sjöng. Sedan gick vi till vår sal och där fick vi våra betyg.



 Jag fick 2,7 i medelvärde. Jätte dåligt! Jag var jätte skoltrött



och hade tappat all motivation för skolan. Vi var en stor klass



och många som behövde extra stöd. På min skola var vi 36



nationaliteter och där fanns inte så mycket extra stöd att få.



 Men ett ämne som jag fick bra betyg i var ekonomi i tillvalsämne



 där fick jag en 5:a det högsta betyget.



Jag var väldigt duktig på att skriva skrivmaskin.



(Det har jag nytta av idag när man skriver så mycket på datorn, där är



jag snabb.)



Nu väntade ett långt sommarlov! Hurra!


Av Anki Nilsson - 30 december 2012 15:18

Två pojkar satt och pratade.


- Jag är adopterad, sa den ena pojken.


- Vad betyder adopterad? frågade, den andra pojken.


- Det betyder att när jag var liten baby växte jag i mammas hjärta


istället för i hennes mage, svarade pojken.


  

Ovido - Quiz & Flashcards