DagboksAnki

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Torsdagen den 20 november år 1975

Av Anki Nilsson - 26 november 2012 23:19

Idag skulle jag få min födelsdagspresent av min pappa. En kassetbandspelare <3.

Jag åkte direkt efter skolan till Tumba station och sedan tog jag tåget till Södertälje södra där jag mötte

min pappa.

Vi gick ut till det stora varuhuset OBS för att titta på kassetbandspelare. Men vi hittade ingen där så vi åkte in

till Södertälje central. Där hade pappa sett en kassetbandspelare när han hade gått hem från jobbet en dag.

Vi gick in och köpte den. Jag var överlycklig. Jag spelad in allt möjligt. Där gick en tv serie som handla om en skolklass som hette "lära för livet" jag satt med min mikrofon och kassetbandspelare framför högtalaten på tv:n och spelade in alla

avsnitt från den serien. Mamma fick sitta knäpp tyst.

( Idag går det till på lite annorlunda sätt när man ska spela in något).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:23

Jag var med Virva hela dagen.   Jag,Virva, hennes pappa, hennes lillebror och en kompis till hennes lillebror   åkte till Stockholm idag och gick på en svamputställning. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:20

Var på Unga Örnar kurs idag från kl. 10.00 - 15.30. En intressant kurs.   Ska bli så kul att jobba som ledare.   På kvällen kom min kompis Virva och sov över hos mig. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:17

Gick på utbildning idag, ska börja som Unga örnar ledare.   Hade kurs från kl. 18.00 - 21.30. Intressant och kul. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:11

I dag skrev jag in mig till konfirmation. Vi var ett helt gäng kompisar som   gjorde det. Vi åkte buss tillsammans till kyrkan. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:08

I dag var det första riktiga arbetsdagen i skolan.   Jag hade sett en ny söt kille som jag spana på. Han hette Harry <3 och var från   Finland. Han gick på min englska. Kul! ...

Ovido - Quiz & Flashcards