DagboksAnki

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Anki Nilsson - 11 augusti 2012 21:32

Min man har jobbat övertid hela dagen idag. Han jobbar inom lantbruk och har skördat vårkorn idag. Vädret har ju varit


helt underbart och solen har varit framme så det gäller att ta vara på de goa kvällarna. Så jag fixade till en go tallrik mat


( Cevapcic med vitlöksyoghurt, sallad och frukt.) Så vi avsluta denna härliga dag med lite go mat, kaffe och kaka på


altanen.


Citronkladdkakan med vit choklad var jätte go. Kan varmt rekomendera er att baka den och bjud på. Väldigt söt i


smaken med blir jätte god när man servera bär till och man smakar den vita chokladen. Mums! Lätt att göra.


Är detta sista härliga sommarkvällen för detta året, eller ???


Ha det gott!


   


Av Anki Nilsson - 11 augusti 2012 16:31

Chokladkakor


200 gr smör eller margarin

3 dl socker

5 dl vetemjöl

1 ½ tsk bakpulver

1 dl kakao

2 tsk vaniljsocker

1 msk sirap


Gör så här:

Rör smör och socker. Blanda i vetemjöl, bakpulver, kakao, vaniljsocker och

sirap. Blanda allt till en deg.

Rulla sex fingertjocka längder och lägg tre på varje plåt.

Grädda i ugnen i 200 grader i ca 10 min.

Lycka till!  


Av Anki Nilsson - 11 augusti 2012 16:07

Citronkladdkaka med vit choklad i.


8 bitar

150 gr smör eller margarin

1 citron

2 ägg

2 ½ dl socker

1 tsk vaniljsocker

1 ½ dl vetemjöl

50 gr hackad vit choklad

Garnera med:

Bär och citronskal.

Ugn:

175 grader


Gör så här:

1. Smält smöret, och låt det svalna. Tvätta citronen och riv skalet fint.

Pressa ur saften.

2. Vispa ägg och socker pösigt. Rör i vaniljsocker, vetemjöl, smör,

citronskal och -saft. Blanda till en smet.

3. Vänd i chokladen och häll upp i en smord form, 24 cm i diameter.

Grädda i nedre delen av ugnen i ca 30 min.

4. Låt kallna. Garnera rikligt med bär och citronskal.

Lycka till!  

Av Anki Nilsson - 11 augusti 2012 15:16

 I går sms min vän mig och ville ha ett recept på


chokladbröd som jag brukade baka förr i tiden.


 Jag leta upp receptet och skicka det till henne.


Idag blev jag också sugen på att baka. Jag hitta ett nytt


recept i Hemmets journal på goa kladdkakor. Så nu har jag


bakat en citronkladdkaka med vit choklad i och chokladbröd.


Vi får väl se hur resultatet blev och blev det bra så kommer 


jag att lägge upp recepten här. Ha det gott! 

 



Av Anki Nilsson - 11 augusti 2012 09:57

  Sommaren år 2012 kommer vi väl alla att minnas för det blev inte många kvällar man kunde sitta


ute och mysa på sin semester. Men det är inget man kan påverka därför var det bara att plocka fram de positiva


 tankarna och hitta guldkornen i tillvaron. 


Jag gillar att fotografera naturbilder. Vatten och blommor är en sådan fin kombination. Denna bilden är tagen i


Ängelholm en jätte fin och gemytlig stad i Skåne.

Av Anki Nilsson - 11 augusti 2012 09:03

Jag som gillar att skapa på många olika sätt. 

  









Livet handlar inte om att hitta sig själv. Livet handlar om att skapa sig själv.  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards