DagboksAnki

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Anki Nilsson - 12 augusti 2012 21:32

Min man och jag bor i en marklägenhet och har inte så stor trädgård, bara en liten



täppa. Men vi gillar blommor och växter av olika slag. Det är första sommaren vi bor


här. Så i stort sett så slängde vi bara ner lite växter som vi tog med oss från förra



stället vi bodde på. Har tänk att planera rabatterna lite annorlunda längre fram .


Skulle vara kul om växterna gick i samma färgnyans. Men vi får väl se hur vi kan få


till det. Vi får plantera om och fixa nu till hösten. Lite Tagetes blommor fick det bli och


färglatt blev det i allafall. Tycker att Tagetes blomman är lite väl skarp i färgen.



Men, men den piggar upp i allafall.


"För när livet är grått - ska man leta efter färger" och ibland kan det du kännas lite


grått och då är det bara att gå ut och ta en titt på rabatten. Ha det gott!       

Av Anki Nilsson - 12 augusti 2012 21:19

Tänk den 12 augusti och det var första gången jag var på stranden denna


sommaren. Kanske sista också. Min och min kompis favorit strand, där är så mysigt,


lugnt och skönt. Vi packa en go fika korg och stack dit min kompis och jag, och tänk vi såg


inte en enda geting. Det brukar krylla av dem denna tiden. Men de har inte


heller tyckt om denna sommaren.



Jag hoppas det kan bli några gånger till innan hösten är här. 

   

Av Anki Nilsson - 12 augusti 2012 20:38


Anteckna dem, spara på ett foto,


för in dem på din dator.


Gå ofta tillbaka till de där stunderna,


fundera över dem,


njut av dem,



låt dem bli en del av din dagliga rutin.

Av Anki Nilsson - 12 augusti 2012 16:22

Jag gillar verkligen att pyssla med lite olika saker. Att göra kort på olika sätt är väldigt kul.


En teknik som jag lärt mig av en arbetskamrat heter "Iris Folding" och är en slags lappteknik


fast i papper. Jätte kul att pyssla med. Man kan hitta en massa trevliga sidor på internet som


handlar om denna teknik. Det är bara att skriva Iris Folding Cards på google så kommer det


upp hur mycket som helst.


Tyvärr så skriver vi inte så mycket kort längre och skickar med posten, men det är ju så kul


att få ett kort så jag kommer i allafall aldrig sluta skicka och ge kort.


Att sitta och pyssla med det är ju världens bästa avkoppling.


Här kommer en bild på hur det kan se ut, bilderna är klara men sedan får man fixa till kort av dem.


Kommer att sätta in bilder på färdiga kort lite längre fram.


Ha det gott!

 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards