DagboksAnki

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Anki Nilsson - 18 augusti 2012 10:35

Jag gillar ju att baka och bakar nästan något varje helg. 


VARFÖR?

  • Det är lugnande.
  • Det avkopplande.
  • Jag får skapa något.
  • Det är spännande att se resultatet.
  • Gott
  • Trevligt att ge bort och göra människor glada.
  • Trevligt att bjuda på.

Skulle kunna räkna upp hur mycket som helst ...


Denna helgen blir det grötbullar som är en av mina favoriter. När jag jobbade som hemkunskapslärare så baka jag dessa med barnen. När jag ska till dem att vi skulle baka grötbullar så sa många ... ööörrrkkkkk gröt. Men jag sa alltid till dem, säg inte så förrän du har smakat. Vi baka och de smaka och sedan lät det annat. Ett barn kom till mig sedan några dagar efter och berättade att hennes mamma hade gått upp på hennes födelsedag och bakat dessa bullar till henne på morgonen till frukost och det var just ett barn som sagt ööörrkkkk.

Då sa jag, då var inte öörrrkkkbullarna så dumma ändå. Nej, JÄTTE GODA! Hoppas jag lärde henne att inte vara rädd för att testa nytt. Ha det gott!   


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards