DagboksAnki

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Sticka och virka

Av Anki Nilsson - 14 augusti 2012 18:50

Hösten 2011 började jag att sticka och virka igen. Hade inte gjort det på


många år. Plötsligt blev det kul igen och jag upptäckte att det var världens


bästa avkoppling för en person som jag som gillar att skapa på olika sätt.


Det har ju även blivit lite mode igen. Nu stickar man och virkar det mesta.


Jag började på ett stickcafé i min by, det var jag och ett gäng äldre



damer.


Trevligt, trevligt att sitta och prata med äldre goa kvinnor om allt mellan


himmel och gjord och vilken livserfarenhet de har, också fika vi. De lärde


mig sticka raggsockar, hm men jag kan inte påstå att jag är bra på det. Får


nu träna lite till. Vill ju kunna göra varma fina raggsockar när jag en dag får


barnbarn. Vantar kan jag redan sticka. Kul!


De spred sig bland mina vänner att jag var igång och sticka och virka igen så


en dag fick jag en bild av en go vän på en pyntad cykel, ha ha ha. Hon


tyckte att jag skulle pynta min cykel.



Jag bara skratta åt idéen. Men en dag var jag och handla på Ica och hade


cyklat dit. När jag kom ut ur affären så ställd jag min kasse i cykelkorgen


och skulle låsa upp den, då kom en dam bakom mig och sa, -du det är min


cykel. Ha ha ha jag hade tagit fel cykel. Då fick jag en idé jag ska pynta


min cykel så den inte ser ut som alla andras. Sagt och gjort.


Så nu har jag en grodsadel och rosor    på cykelkorgen. Ha det gott!

          




 
 
Ingen bild

Eva

16 augusti 2012 19:04

Ha ha du är för härlig, så fin den blev, nu kommer du aldrig att ta fel cykel!! Bra tips du fick :)

Anki Nilsson

16 augusti 2012 20:35

Ha ha, ja tack för tipset.

Kram

 
Tilda

Tilda

16 augusti 2012 20:02

Hej Anki! Vad himla fina dina "cykeldekorationer" var! Ha det bra.

http://tizzans.devote.se

Anki Nilsson

16 augusti 2012 20:34

Hej Tilda!
Kul att du tyckte det.
Tycker om att skoja lite. Ska snart på cykelfest i vår by och då vill ja ha en rolig cykel.
Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:23

Jag var med Virva hela dagen.   Jag,Virva, hennes pappa, hennes lillebror och en kompis till hennes lillebror   åkte till Stockholm idag och gick på en svamputställning. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:20

Var på Unga Örnar kurs idag från kl. 10.00 - 15.30. En intressant kurs.   Ska bli så kul att jobba som ledare.   På kvällen kom min kompis Virva och sov över hos mig. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:17

Gick på utbildning idag, ska börja som Unga örnar ledare.   Hade kurs från kl. 18.00 - 21.30. Intressant och kul. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:11

I dag skrev jag in mig till konfirmation. Vi var ett helt gäng kompisar som   gjorde det. Vi åkte buss tillsammans till kyrkan. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:08

I dag var det första riktiga arbetsdagen i skolan.   Jag hade sett en ny söt kille som jag spana på. Han hette Harry <3 och var från   Finland. Han gick på min englska. Kul! ...

Ovido - Quiz & Flashcards