DagboksAnki

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

EN OVANLIG BANK

Av Anki Nilsson - 23 augusti 2012 21:32

Tänk dig en bank som varje morgon sätter in 86 400 kronor

på ditt bankkonto och som varje kväll tar tillbaka de pengar

som du inte använt. Vad skulle du göra med pengarna? Använda

så mycket som möjligt förstås!

Nu är det så att du faktiskt har en sådan bank. Den kallas tiden.   

Varje morgon får du 86 400 sekunder att använda precis som du vill.

Varje kväll är förslösad tid borta för alltid. Det finns ingen möjlighet

till kredit, det finns ingen möjlighet till att spara för framtiden.

Använd därför din tid så klokt som möjligt. Njut av solnedgången

tillsammans med en vän, lär dig något nytt, hjälp någon som har det svårt ...

Gör varje dag minnesvärd!


  • För att förstå värdet av en månad, fråga modern till ett barn som fötts för tidigt.
  • För att förstå värdet av en dag, fråga den som bara har en dag kvar av semestern.
  • För att förstå värdet av en timme, fråga två nyförälskade personer som väntar på att få träffas.
  • För att förstå värdet av en minut, fråga den som nyss missade tåget.
  • För att förstå värdet av en sekund, fråga den som just undgick en trafikolycka.
  • För att förstå värdet av en millisekund, fråga 100-meterslöparen som fick silvermedalj.

Var rädd om varje ögonblick!

 
 
Ingen bild

Tina

24 augusti 2012 05:46

En sådan bra text som fick mig att tänka till!
Tack Anki! <3

Anki Nilsson

26 augusti 2012 15:59

Hejsan Tina!

Javisst är den tänkvärd. Det finns så många bra texter som kan hjälpa en i tillvaron.
Kul att du tyckte om den.

Kram till dig från mig! Anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:23

Jag var med Virva hela dagen.   Jag,Virva, hennes pappa, hennes lillebror och en kompis till hennes lillebror   åkte till Stockholm idag och gick på en svamputställning. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:20

Var på Unga Örnar kurs idag från kl. 10.00 - 15.30. En intressant kurs.   Ska bli så kul att jobba som ledare.   På kvällen kom min kompis Virva och sov över hos mig. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:17

Gick på utbildning idag, ska börja som Unga örnar ledare.   Hade kurs från kl. 18.00 - 21.30. Intressant och kul. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:11

I dag skrev jag in mig till konfirmation. Vi var ett helt gäng kompisar som   gjorde det. Vi åkte buss tillsammans till kyrkan. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:08

I dag var det första riktiga arbetsdagen i skolan.   Jag hade sett en ny söt kille som jag spana på. Han hette Harry <3 och var från   Finland. Han gick på min englska. Kul! ...

Ovido - Quiz & Flashcards