DagboksAnki

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

VAD KAN MAN GÖRA FÖR ATT MINSKA PÅ STRESSEN

Av Anki Nilsson - 26 augusti 2012 16:08

Upplösa orsakerna till stress.


Vara i nuet.


Planera morgondagen rimligt.


Ät och sov vid ungefärliga tider varje dag. Skapa rutiner.


Se till att du får den sömn du behöver så att du kan återhämta dig.


Gör det som du mår bra av som du känner inte är något tvång för dig. Gör något på fritiden som inte har något med ditt arbete att göra.


Promenera gärna på kvällen en stund innan du lägger dig.


Trädgårdsarbete eller annan sysselsättning, saker som gör dig koncentrerad och som du tycker är roliga!


SKRATTA MYCKET OCH OFTA !!! Titta heller på en härlig komendiserie än en ryslig thriller serie innan du går och lägger dig.


Har du ont om tid se till att du åtminstone umgås med några av dina vänner / människor som får dig att må bra minst en gång i veckan.


Motionera ät rätt kost - vi behöver energi och rätt balans i kroppen för att klara stressen.


Meditera


Qi Gong och Yoga


Massage bastubad



Jag här är lite tips som jag måste ta till mig just nu. Hoppas det funkar.


Kram och ha en lugn dag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:23

Jag var med Virva hela dagen.   Jag,Virva, hennes pappa, hennes lillebror och en kompis till hennes lillebror   åkte till Stockholm idag och gick på en svamputställning. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:20

Var på Unga Örnar kurs idag från kl. 10.00 - 15.30. En intressant kurs.   Ska bli så kul att jobba som ledare.   På kvällen kom min kompis Virva och sov över hos mig. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:17

Gick på utbildning idag, ska börja som Unga örnar ledare.   Hade kurs från kl. 18.00 - 21.30. Intressant och kul. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:11

I dag skrev jag in mig till konfirmation. Vi var ett helt gäng kompisar som   gjorde det. Vi åkte buss tillsammans till kyrkan. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:08

I dag var det första riktiga arbetsdagen i skolan.   Jag hade sett en ny söt kille som jag spana på. Han hette Harry <3 och var från   Finland. Han gick på min englska. Kul! ...

Ovido - Quiz & Flashcards