DagboksAnki

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

HELGENS BAK

Av Anki Nilsson - 26 augusti 2012 17:43

GI-KNÄCKEBRÖD


2 dl majsmjöl

½ dl linfrö

½ dl sesamfrö                               

3/4 dl solrosfrö

½ dl olivolja

2½ dl kokande vatten

Flingsalt


Grädda i 150 graders varm ugn i ca 1½ tim.

Tiden kan variera, så titta efter så att det är riktigt

hårt innan ni tar ut det.


Blanda alla torra ingredienser och koka upp vattnet och slå

i olivoljan i vattnet. Slå vätskan över de torra ingredienserna och blanda.

Platta ut smeten jämnt på ett bakplåtspapper, strö över flingsalt och grädda knäckebrödet i ugnen.


Mycket gott, lycka till!




 
 
Ingen bild

maria larsson

29 augusti 2012 06:56

Hej hej, har fått tipset av en erfaren hjärtsjuksköterska att halvera maizenamängden och ta i rågmjöl i den andra halvan. Har testat och knäckebrödet blir både nyttigare, godare och lättare att hantera :D KRAM

Anki Nilsson

29 augusti 2012 21:16

Hej!
Tack för tipset. Har ett annat recept också som jag gjort som där är bovetemjöl i. Det kanske också är nyttigare?
Jag ska testa det med rågmjöl.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:23

Jag var med Virva hela dagen.   Jag,Virva, hennes pappa, hennes lillebror och en kompis till hennes lillebror   åkte till Stockholm idag och gick på en svamputställning. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:20

Var på Unga Örnar kurs idag från kl. 10.00 - 15.30. En intressant kurs.   Ska bli så kul att jobba som ledare.   På kvällen kom min kompis Virva och sov över hos mig. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:17

Gick på utbildning idag, ska börja som Unga örnar ledare.   Hade kurs från kl. 18.00 - 21.30. Intressant och kul. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:11

I dag skrev jag in mig till konfirmation. Vi var ett helt gäng kompisar som   gjorde det. Vi åkte buss tillsammans till kyrkan. ...

Av Anki Nilsson - 4 januari 2013 20:08

I dag var det första riktiga arbetsdagen i skolan.   Jag hade sett en ny söt kille som jag spana på. Han hette Harry <3 och var från   Finland. Han gick på min englska. Kul! ...

Ovido - Quiz & Flashcards